20140413
පටිච්ච සමුප්පාදය
අද මම පුතාටත් දෝණිටත්
පටිච්ච සමුප්පාදය හඳුන්වාදෙන්න පටන්ගත්තා.
එක වරක් පටිච්ච සමුප්පාදය කිව්වාම
ඔවුන් "අම්මෝ" කිව්වා.
වර්ග ගොඩක් තිබුණට
එකින් එකට යනකොට අමාරු නැහැ.
මිදුලෙ තියන එඬරු ගහ
ඔවුන් හොඳින් දන්නවා.
එඬරු ඇටයකින් මොකක්ද ඇති වෙන්නෙ?
එඬරු ගහක් ඇති වෙනවා.
එඬරු ගහෙන් ඇති වෙන්නෙ මොනවද?
එඬරු ගෙඩි ඇති වෙනවා.
නෑ ඊට කලින් ඇතිවෙන්නෙ මොනවද?
ඊට කලින් එඬරු මල් ඇති වෙනවා.
මල්වලින් ගෙඩි ඇති වෙනවා.
එඬරු ඇටෙන් එඬරු ගහ.
ගහෙන් මල්
මල්වලින් ගෙඩි
ගෙඩි වලින් ඇට...
පටිච්ච සමුප්පාදයත් මේ වගෙයි.
පුතාට දැන් පංචස්කන්ධය
පාලි වචන පිළිවෙලින් මතකයි.
ස්පර්ශ
දැනීම
හඳුනාගැනීම
වර්ග කිරීම
වර්ගය ලියා ගැනීම
කෙටියෙන් කියන්න පුලුවන්.
දෝණි වචන ටික දන්නවා.
පිළිවෙල වරදිනවා.
අපි වැලි තලප කනවා.
1, වැලිතලප මුවෙහි ස්පර්ශ වෙනවා.
2, වැලිතලප මුවෙහි ස්පර්ශ වෙද්දි
වැලිතලපවලට ආවේණික වූ
ගුණාංග රැසක් තියනවා.
ඒ ගුණාංග රැස අනුව
අපේ මුවෙහි විවිධ වේදනා
මිශ්රණයක් ඇති වෙනවා.
3, ඒ විවිධ වේදනා මිශ්රණය
වැලි තලප කියල
අපි හඳුන්වනවා.
4, අපි වැලි තලප කියා හඳුන්වන
මේ වේදනා මිශ්රණයට
අපි කැමති වෙනවා.
නැත්නම් අකමැති වෙනවා.
නැත්නම් ඒ දෙකම නැති
මැදහත් බවක් ඇති වෙනවා.
5, මේ වර්ගීකරණ තොරතුර
වැලි තලප රසයි වශයෙන්
ලියා ගන්නවා.
ඊළඟ දවසෙ
ආයෙමත් වැලිතලප කනකොට
මේ අත්දැකීම අනුව
රස වැලිතලප කන්න අපි හිතනවා.
එදාට අපිට ලැබුණ වැලි තලප
රස නැත්නම් අපිට ගැටළු ඇතිවෙනවා.
මම පොඩි දෙන්නගෙන් ඇහුවා
අද වැලි තලප රසයි
හෙට වැලිතලප පිච්චිලා නම්
අපිට මොනවද තේරෙන්නෙ කියලා.
මගේ හිතේ තියන පිළිතුර
වෙනස්වීම..
වැලිතලප දවසින් දවසට වෙනස්..
දෝණි කිවා
රස නම් කනවා.. නැත්නම් නොකා ඉන්නවා, කියලා.
ඇය එහෙම තමයි.
පුතා කිව්වා,
උපේක්ෂාව තියෙන්න ඕන කියලා.
උපේක්ෂාව තියන කෙනෙක් මොනවද කරන්නෙ.
රස වුණත් නැතත් කනවා කියලා.
පුංචි කාලෙ ඉඳලම පුතාගෙ හැටි එහෙමයි..
දෝණිට කාමච්ඡන්ද කියල පුතා කිව්වා.
මම හිනාවුණා.
දෝණිට ලැජ්ජ හිතුණා.
දැන් දෝණිට තියෙන්නෙ මොනවද?
ව්යාපාද..
-------------------------------------------
පංචස්කන්ධයත්
පටිච්ච සමුප්පාදයත් අතර
පැහැදිලි සම්බන්ධයක් තියනවා.
ස්පර්ශ
වේදනා
සංඥා
සංඛාර
විඥ්ඥාණ
අවිද්යා
සංඛාර
විඥ්ඥාණ
මේ රටා දෙක සැසඳුවාම
අවිද්යාව පවතින්නෙ
ස්පර්ශ
වේදනා
සංඥා අවස්ථා තුනේදියි.
මේ සම්බන්ධය මතු කරගන්න
ඉදිරි දිනවල උත්සාහ කළ යුතුයි.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment